(10-30-2025, 11:12 AM)JackBlack Skreiv: [ -> ]hadde vært deilig å slå bodø.
Dog så kommer jeg ikke til å satse lommepengene på den bragden på oddsen.
Skal ikke ødelegge det med å si at jeg har litt trua. De har jo stor tropp, men kampprogrammet er hardt. Lørdag, onsdag, søndag, onsdag før de møter oss lørdag. Denne kampen starter bare 67 timer etter at kampen mot Brann ble blåst av.
De spiller med et press om å vinne, mens vi absolutt ikke har noe press på oss. Og vi er i grei form poengmessig, selv om det kanskje er litt flaks også da. Det er jo ikke sånn at de rullerer så mye på laget heller. Det er Hauge, Aukland og Høgh på topp i så og si hver kamp. Og i hvert fall Berg og Evjen som starter på midten.
Så de har 8-2-0 på siste 10, vi har 6-1-3. Vi er vesentlig bedre nå enn vi var der oppe. Og der holdt vi jo greit følge lenge. Dessuten er vi hjemme, ikke borte.
(10-30-2025, 12:58 PM)NilsDN Skreiv: [ -> ] (10-30-2025, 11:12 AM)JackBlack Skreiv: [ -> ]hadde vært deilig å slå bodø.
Dog så kommer jeg ikke til å satse lommepengene på den bragden på oddsen.
Skal ikke ødelegge det med å si at jeg har litt trua. De har jo stor tropp, men kampprogrammet er hardt. Lørdag, onsdag, søndag, onsdag før de møter oss lørdag. Denne kampen starter bare 67 timer etter at kampen mot Brann ble blåst av.
De spiller med et press om å vinne, mens vi absolutt ikke har noe press på oss. Og vi er i grei form poengmessig, selv om det kanskje er litt flaks også da. Det er jo ikke sånn at de rullerer så mye på laget heller. Det er Hauge, Aukland og Høgh på topp i så og si hver kamp. Og i hvert fall Berg og Evjen som starter på midten.
Så de har 8-2-0 på siste 10, vi har 6-1-3. Vi er vesentlig bedre nå enn vi var der oppe. Og der holdt vi jo greit følge lenge. Dessuten er vi hjemme, ikke borte.
jeg beundrer din opimisme.
måtte du ha rett.
(10-30-2025, 03:54 PM)JackBlack Skreiv: [ -> ]jeg beundrer din opimisme.
måtte du ha rett.
Jeg tror ikke vi vinner.
Men som sagt, timingen er god. Det mest sannsynlige er at vi taper. Men skal vi for en gangs skyld overraske positivt så tror jeg det er her er en bra mulighet. Det er slitsomt ikke bare fysisk, men også mentalt, så spille så mange kamper og må vinne hver gang.
Jeg tror Glimt kommer til å hvile noen spillere med tanke på det tette programmet de har hatt og at de har ny CL kamp til uka. Skal de ha noen forhåpninger om å komme seg videre så må de nok slå Monaco. De ser nok det her litt som et hvilkeskjær. Så jeg tipper de starter litt svekka og heller har en plan om å bytte seg opp i kvalitet om det ikke fungerer.
Så er det vel opp til oss å sørge for at det ikke fungerer da.
(10-30-2025, 04:23 PM)NilsDN Skreiv: [ -> ] (10-30-2025, 03:54 PM)JackBlack Skreiv: [ -> ]jeg beundrer din opimisme.
måtte du ha rett.
Jeg tror ikke vi vinner.
Men som sagt, timingen er god. Det mest sannsynlige er at vi taper. Men skal vi for en gangs skyld overraske positivt så tror jeg det er her er en bra mulighet. Det er slitsomt ikke bare fysisk, men også mentalt, så spille så mange kamper og må vinne hver gang.
Jeg tror Glimt kommer til å hvile noen spillere med tanke på det tette programmet de har hatt og at de har ny CL kamp til uka. Skal de ha noen forhåpninger om å komme seg videre så må de nok slå Monaco. De ser nok det her litt som et hvilkeskjær. Så jeg tipper de starter litt svekka og heller har en plan om å bytte seg opp i kvalitet om det ikke fungerer.
Så er det vel opp til oss å sørge for at det ikke fungerer da.
Helt enig. Timingen kunne ikke vært bedre. Kampen mot Brann kostet. Men skal vi ha sjangs på poeng, må vi ha en ekstrem intensitet i spillet vårt. Et lite bytte på begge backene våre kunne og hatt noe for seg. Vi må tette igjen bak så godt vi kan.
Er vel spådd et vær som favoritiserer Bodø også..
(10-31-2025, 02:16 PM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Er vel spådd et vær som favoritiserer Bodø også..
Var jo lignende vær mot Tromsø.
Gikk bra det.
Molde kjører over RBK. Rart at det nærmest har blitt et bunnoppgjør ut fra kvalitet (mangel på) den siste tiden.
Dritten-Nysæther har scoret...jaja.
Da vil vi antagelig være foran RBK på tabellen uansett utfall på Lerkendal neste runde.
Bryne slår Brann. Ellers er det vel bare bra resultater for at vi skal forbli best av de best veste
Med 3 kamper og 9 poeng å spille om er en del avklart i toppen.
- Viking blir nr. 1 eller 2.
- Glimt blir nr. 1 eller 2. (Kun teori kan dra dem ned på 3. plass)
- Brann blir nr. 3 eller 4. (Kun teori kan løfte dem til 2. plass)
- Tromsø blir nr. 3 eller 4.
Både kampen om gullet og kampen om bronsen er åpen og spennende. Jeg tror ingen av medaljene kan deles ut før siste serierunde. Vi møter Viking i siste runde og kan slik sett påvirke gullkampen (er det love å ønske Viking lykke til?).
Bak der kan mye skje og sesongen er fortsatt åpen
For egen del kan vi maksimalt ende på 5. plass - som er plassen vi har i dag.
Ergo kan det kun gå nedover for oss herfra...
Med alle resultater mot oss er 13. plass innenfor rekkevidde. Men, teorien for å havne helt nede på 13. plass er syltynn og innebærer at alle topp 4 lagene feiler monumentalt i de fleste av tre siste kampene. Det skjer ikke.
Jeg tror vi ender på øvre halvdel (5-8) til slutt, men hvor høyt vil tiden vise...
I bunnen er det klart at Haugesund rykker rett ned, og det er klart at det andre laget som rykker rett ned er Bryne eller Strømsgodset. Alle andre er utenfor rekkevidde. Bryne skal ha maks uflaks om det ikke skal bli Strømsgodset som rykker rett ned.
Kval. plassen er det litt mer åpent rundt. Bryne er nok favoritt, men Kristiansund er en het kandidat til å stjele den plassen, og Molde skal heller ikke føle seg for trygge. Selv om Molde slo RBK i går, så har de ikke vist mye form i de siste kampene... I teorien kan RBK, Sarp08, KFUM og HamKam også ende på kval. plass, men det er nokså tynn teori for de fleste.
Vi møter Kristiansund (og RBK), og kan påvirke hvem som får kval. plassen. Jeg er optimist til at vi slår begge, men er mest optimist mot RBK, faktisk. Tror Lerkendal kan hente frem noe av den samme fandenivoldskheten som bikka Glimt-kampen i vår favør, mens jeg frykter at vi kan ta for lett på årets siste hjemmekamp og snuble mot KBK.
Mitt tips er likevel at vi tar dem og at det blir KBK som må spille kval. i år.