Litt av et vær som er ventet på lørdag når Enga møter Tromsø.
Skal bøtte ned og vindkast opp mot 21 m/s.
Får håpe vi kan bruke det til vår fordel

Men laget fra høyt i nord er noen hardhauser.
En kamp hvor tilfeldighetene igjen..
Var det ikke Bully man så på klubbens insta story nå som fortalte at han var med å spille ball igjen?
Han sa at tempo gikk bra, men at kondisen må opp.
Hadde vært utrolig gøy å sett han i kamptropper igjen og at han kunne fått noen innhopp på slutten av noen kamper.
Om han bare kunne fått vist et glimt av magi et kvarters tid i en kamp eller to på høsten så må det være en enorm motivasjon for han inn i neste pre season.
Tenk for en comback story det hadde vært da om han spilte jevnt og trutt til neste år.
Aldri glem mirakler kan skje
Vålerenga Fotball Elite på X: «Omar Bully går bare rundt og gliser for tiden ?? https://t.co/IU31zHSwWt» / X
Grundetjern friskmeldt og klar til kamp mot Ham Kam...
(10-15-2025, 06:56 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Grundetjern friskmeldt og klar til kamp mot Ham Kam...
Det er ordentlig viktig, han er klart bedre spiss enn Ofkir så da er vi styrket. Så tar det kanskje en kamp eller to før han er helt tilbake i gammelt slag da.
Håper vi fortsetter med å la en del av de unge få prøve seg nå som vi er litt i ingenmannsland.
Promise fikk 17 min sin første kamp (mot KFUM) så 31 min i de to neste og han hadde jo en herlig assist mot Tromsø. Det hadde vært gøy å sett han fra start på søndag.
Sjøvold har vært involvert i mange kamper (12) men kun spilt over en time en gang og over en halvtime to ganger.
Så har vi Apold Aasen da (18 år) som var skada i starten av sesongen men har bøtta inn mål for andre laget, men enda ikke har fått ett minutt for a-laget i år. Han har vært på benken seks ganger.
Så skjønner jeg at man ikke skal kaste inn alle de unge fra start, men feks
Grundetjern (Aasen siste 20)
Sørensen (Thorvaldsen pause ish) Promise (Obasi siste 30)
Strand (lange er suspendert) Bjørdal
Ambina (Sjøvold fra pause ish)
Nogueira Tshiembe/Ivan Olsen Sjåtil
Hedvall
(10-15-2025, 10:35 AM)Bohem33 Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 06:56 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Grundetjern friskmeldt og klar til kamp mot Ham Kam...
Promise fikk 17 min sin første kamp (mot KFUM) så 31 min i de to neste og han hadde jo en herlig assist mot Tromsø. Det hadde vært gøy å sett han fra start på søndag.
Promise er litt lite strukturert og "all over the place" når han spiller.
Spør du meg, er han et vandrende gult/rødt kort. Han trenger mer erfaring før han skal starte tenker jeg.
Eller ville du tatt den risken, basert på de innhoppa han har hatt?

(10-15-2025, 03:04 PM)Flemmern Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 10:35 AM)Bohem33 Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 06:56 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Grundetjern friskmeldt og klar til kamp mot Ham Kam...
Spør du meg, er han et vandrende gult/rødt kort. Han trenger mer erfaring før han skal starte tenker jeg.
Enig med deg og ja jeg vil ta den risken.
Men håper og tror at det er noe de snakker med han om. At han skal roe litt ned og unngå unødige kort og at det er avgjørende for å få spilletid.
Misforstå meg rett jeg vil veldig gjerne vinne de resterende seks kampene i år, men skal man først rote bort noen poeng og lære av det så er ikke de fem kampene noe dumt tidspunkt.
Vi blir ikke bedre enn fem og vi blir ikke dårligere enn 12 nær sagt uansett hva som skjer. Så er det en del verdt å bli fem framfor tolv og det preger gruppa å avslutte sterkt kontra svakt, men det er ikke like kritisk som om vi skulle spille kvallik kamp (til eliteserien eller Europa), semi i cupen eller var i medalje/nedrykkstriden.
Så kommer det ingenting godt ut av å sende på for mange urutinerte, men et uromoment kan bli bra tror jeg.
Så kan man jo drømme mye her bak tastaturet da og jeg skjønner jo at trenerne vil basere vurderinga si på hva de ser på feltet. Det er jo om å gjøre å slippe til talentene våre når vi har stor tro på at det blir en god opplevelse for dem. Men får Promise litt erfaring nå så er det mye bedre sjanse for at han er klar fra start neste år tenker jeg og vi risikerer langt mindre enn normalt på å gi han noen muligheter nå (fordi vi er i ingenmannsland på tabellen).
(10-15-2025, 03:17 PM)Bohem33 Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 03:04 PM)Flemmern Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 10:35 AM)Bohem33 Skreiv: [ -> ] (10-15-2025, 06:56 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Grundetjern friskmeldt og klar til kamp mot Ham Kam...
Enig med deg og ja jeg vil ta den risken.
Men håper og tror at det er noe de snakker med han om. At han skal roe litt ned og unngå unødige kort og at det er avgjørende for å få spilletid.
Misforstå meg rett jeg vil veldig gjerne vinne de resterende seks kampene i år, men skal man først rote bort noen poeng og lære av det så er ikke de fem kampene noe dumt tidspunkt.
Vi blir ikke bedre enn fem og vi blir ikke dårligere enn 12 nær sagt uansett hva som skjer. Så er det en del verdt å bli fem framfor tolv og det preger gruppa å avslutte sterkt kontra svakt, men det er ikke like kritisk som om vi skulle spille kvallik kamp (til eliteserien eller Europa), semi i cupen eller var i medalje/nedrykkstriden.
Så kommer det ingenting godt ut av å sende på for mange urutinerte, men et uromoment kan bli bra tror jeg.
Så kan man jo drømme mye her bak tastaturet da og jeg skjønner jo at trenerne vil basere vurderinga si på hva de ser på feltet. Det er jo om å gjøre å slippe til talentene våre når vi har stor tro på at det blir en god opplevelse for dem. Men får Promise litt erfaring nå så er det mye bedre sjanse for at han er klar fra start neste år tenker jeg og vi risikerer langt mindre enn normalt på å gi han noen muligheter nå (fordi vi er i ingenmannsland på tabellen).
Forsåvidt enig i det du skriver, men jeg ønsker at han fases forsiktig inn og starter når han er klar for det.
Pr idag mener jeg han ikke er klar basert på hva jeg skrev tidligere. Thorvaldsen og Sørensen er bedre fra start, så jeg håper heller han får komme inn litt tidligere for hver kamp som går. I det minste at han får 30 ++ minutter hver gang. Det vokser han på, og får spilt på seg både selvtillit og erfaring.
Gutten blir god han, det ser jeg på som ganske sikkert. Noe helt annet med Obasi forøvrig, han tror jeg dessverre ikke kommer til å lykkes i samme grad - iallefall ikke hos oss.
(10-15-2025, 03:17 PM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Vi blir ikke bedre enn fem og vi blir ikke dårligere enn 12 nær sagt uansett hva som skjer.
Skal vi tippe på 7. plass, da?

Ser gjerne Promise fra start jeg!
Ja han har mye å lære, men ingen grunn til at han ikke kan lære fra start.
Thorvaldsen synes jeg har hatt en nedadgående kurve og kan burde få en kamp eller to på benk. Ingenting i veien å rullere disse to litt.
Sørensen har også hatt en liten dupp, men han er bankers!
Blir godt å se Grunde igjen, forhåpentligvis fra start. Apold-Aasen har absolutt fortjent innhopp. Om ikke annet for å belønne formen hans. Må jo også være interessant å se hvordan han klarer seg på høyt nivå.