(08-18-2025, 01:06 PM)Loffen Skreiv: [ -> ] (08-18-2025, 12:30 PM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Si at det samme laget som vinner serien i år vinner cupen som starter i år og slutter neste år.
Og at de vinner den såkalte superfinalen.
Vil da 6 plass i serien gi Europa?
Jeg tror det er mange ganger så sannsynlig at vi klarer sjetteplass enn femteplass
Mener NFF har uttalt at det ikke blir supercupfinale hvis en av vinnerne går inn i CL-kvalik. Klarer seff ikke å finne kilde på dette nå, men.
Uansett; hvis ikke hukommelsen er rævva så blir det ikke Europa på lag nr 6. kan bli på nr 5 dersom 3. eller 4.plass ender med Europa via cupen
Takk for svar.
Gøy at supefinalen kun handler om å kvalifisere seg til Europa og ikke om at publikum vil like en sånn super duper finale.
Man kunne jo argumentert for at det var en spennende kamp å se selv om det ikke var europaspill i potten.
Beste løsning er å vinne cupen som starter i år og så slå lsk i superfinalen
Selv om jeg er helt i mot å snu cupen.
(08-18-2025, 12:30 PM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Si at det samme laget som vinner serien i år vinner cupen som starter i år og slutter neste år.
Og at de vinner den såkalte superfinalen.
Vil da 6 plass i serien gi Europa?
Jeg tror det er mange ganger så sannsynlig at vi klarer sjetteplass enn femteplass
6. plass til Europa er nok langt unna - da må det jaktes mer koeffisientpoeng først, og her på forum er det skummelt å håpe på slikt
Jeg tror nok at sjansen for at laget på 5. plass får E-cup også er nokså utopi etter denne sesongen.
For at laget på 5. plass skal komme til Europa kreves at cupmester kvalifiserer til Europa gjennom seriespill (topp 4 i serien), og nå som vi vil ha 2 cupmestre kreves det at begge kvaler gjennom seriespill før 5. plassen får en Europa-plass. Lillestrøm er i feil divisjon og kan ikke kvale gjennom serien, ergo må S08 vinne cupfinalen 2025 og rote seg opp i topp 4 i serien i 2025 + at cupmester 2026 også må ende blant topp 4 i serien i 2025. DA får 5. plassen sjansen til Europaspill.
(08-18-2025, 12:22 PM)Loffen Skreiv: [ -> ] (08-18-2025, 11:58 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]https://www.vg.no/sport/i/3M2abq/ba-bran...tikkverdig
Brann har fått en ny bot på kr 120 000,- fra Det europeiske fotballforbundet (Uefa) etter at supportere har ropt «Uefa mafia». Styrelederen reagerer kraftig.
Helt vilt av UEFA.
De tapte jo i CAS så det sang, men det gir de selvsagt lang f*** i.
En dom i CAS gjelder for alle, også UEFA...
Hva var grunnen til at dem begynnte å rope UEFA er mafia? Dem er da ikke så ille som FIFA, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Er det feil å tenke at det meste kan løsne litt nå? Nedrykksspøkelse begynner å svinne i det fjerne, og vi er et lag som egentlig har spilt jevnt med de fleste selv med mager poengfangst.
Litt lave skuldre, spilleglede og det å ikke måtte tenke konsekvenser kan bety mye i siste del av sesongen. Kan vi klare en Europa plass? Eller burde man ikke jinxe det?
27 poeng i boks. Slår vi Bryne neste helg er de 10 bak oss med 10 kamper igjen. Da kan vi sågodt som glemme kvalik også. Men skulle vi tape....
Europa er utopisk. Da må vi fortsette å vinne etter landslagspausen. Klarer ikke å se at Troppen totalt er gos nok. Dog, det er jo jevnt så mye er åpent fortsatt..
Forsiktig optimist nå
Og ja,enig at vi har spilt delvis jevnt mot de beste.
Må bare finne trylleformelen som gjør at vi bare kan male på og male på istedenfor og ligge og vente
(08-24-2025, 07:12 PM)Loffen Skreiv: [ -> ]27 poeng i boks. Slår vi Bryne neste helg er de 10 bak oss med 10 kamper igjen. Da kan vi sågodt som glemme kvalik også. Men skulle vi tape....
Europa er utopisk. Da må vi fortsette å vinne etter landslagspausen. Klarer ikke å se at Troppen totalt er gos nok. Dog, det er jo jevnt så mye er åpent fortsatt..
Ja. Direkte nedrykk er tilnærma umulig.
Om Kristiansund taper i morgen er det ikke bare et, men to lag vi distanserer med 10 poeng om vi vinner hjemmekampene mot dem.
Men Brynekampen er viktig. Og hva vi får inn av spillere. Med 2-3 gode inn kan det faktisk gå an å se litt oppover også. Men selv om vi bare er 3 poeng bak RBK så er det et hav av kvalitet. De slo Mainz, vi virker å ha mer enn nok med å håndtere Haugesund. Så noe Europa har jeg ikke noe tro på. Men en høst uten kniven på strupen er greit nok det.
Akkurat sett 2. omgang av Molde-Tromsø.
Molde blir rundspilt av Tromsø første halvdel av omgangen, men så får de et svært billig straffespark.
Molde har tatt 13 av 15 poeng de siste fem kampene, men det jeg så nå var lite imponerende.
Enga bør kunne slå Molde borte i slutten av september om vi har noenlunde toppet mannskap.
Frykter nesten mer hjemmekampen mot Tromsø i begynnelsen av oktober....ut fra hva jeg så i kveld.
jeg begynner forsiktig å titte opp mot 4 plassen jeg, er bare 6 poeng, men utrolig gjevnt under første og andre plass
(08-24-2025, 09:32 PM)1I2VorseN Skreiv: [ -> ]jeg begynner forsiktig å titte opp mot 4 plassen jeg, er bare 6 poeng, men utrolig gjevnt under første og andre plass
Kan ikke anbefale å drømme om Europa. Da blir vi bare så jævla skuffa. Denne sesongen skal vi bygge lag. Neste år kan vi drømme om Europa.