(08-03-2025, 07:07 PM)Blue 1978 Skreiv: [ -> ]3 viktige poeng. Grunde var veldig veldig god. Nå håper jeg for guds skyld at han fortsetter å spille på topp. Vi trenger ingen andre på den plassen. Hedvall synes jeg virket trygg.Sørensen gjorde et godt innhopp. Hvorfor Braja kom inn istedenfor Thorvaldsen er for meg en gåte .
Hva gjør dette innlegget i Eliteserie-tråden?
Er egen kamptråd.
(08-03-2025, 07:07 PM)Blue 1978 Skreiv: [ -> ]3 viktige poeng. Grunde var veldig veldig god. Nå håper jeg for guds skyld at han fortsetter å spille på topp. Vi trenger ingen andre på den plassen. Hedvall synes jeg virket trygg.Sørensen gjorde et godt innhopp. Hvorfor Braja kom inn istedenfor Thorvaldsen er for meg en gåte .
For meg også. Skulle like å høre trener teamet forklare det.
Vi har spillefri til helgen siden vi spilte en gjennomført elendig kamp i Fredrikstad på våren.
Mange rundt oss spiler til helgen:
Molde-HamKam
Bryne-Kåffa
Haugesund-Sarp
Etter dette har også alle rett rundt oss spilt 17 kamper (samme som oss).
Vi må vel nesten håpe på Molde og Kåffa for å unngå å få 2 lag til "opp i rompa".
Runde 18 er også interessant:
Enga-Sarp
HamKam-Bryne
Kåffa-Molde
Og runde 19:
Kåffa-Hamkam
Haugesund-Enga
Bryne-Godset
Sarp-KBK
Om 2 og en halv uke kan altså nedrykks-sumpa/kvalik-sumpa være ganske satt. Evt. være enda mer åpen...
Er det meg som ikke har fått med meg noe eller hva skjer med PA-anlegget vi kjørte i noen matcher?
Synes jeg bare ser capoer med roperter.
Haugesund vinner sin første kamp.
Jeg har lenge frykta vår bortekamp mot Haugesund, for selv gjennomførte elendige lag vinner minst 1 kamp. Nå er jeg mye roligere for vår kamp om 2 uker
Vår neste motstander Sarpsborg har ikke vunnet siden 9 juli.
På de fem siste har de tatt 2 poeng på de tre siste har de tatt 0 poeng og de er da de første som taper mot Haugesund.
Keeper suspendert som trolig gjør at Håvar Jensen kommer inn. Han har kun spilt 2 kamper i år og de var begge i post nord ligaen.
Han har aldri spilt fors sarp sitt a-lag. Og har kun 2 kamper i eliteserien totalt da han var utlånt til Tromsø.
Han var fast for FFK i mange år, men gikk til sarp etter opprykket deres i 2023.
Selges deres beste spiller i tillegg så er jo det gull.
Sarpsborg 08 bekrefter: - Ørjasæter har fått lov til å dra
Vinner vi hjemme mot sarp på søndag så passerer vi dem på tabellen. Vi er da ett poeng bak Kåffa om Kåffa taper mot Molde eller vi er forbi Molde om de taper mot Kåffa.
Vi får håpe at dette er starten på oppturen. Fire på rad (sandefjord som vi slo sist, sarp neste helg og Haugesund og Bryne i de neste to rundene) vil virkelig ha smakt og plutselig er det helt andre deler av tabellen vi kan konsentrere oss om.
Det skal vel godt gjøres å vinne alle de tre neste, men man må jo drømme.
Jeg la det inn i en tabellkalkulator og plutselig var vi på delt syvende med femteplassen innen rekkevidde.
https://elitesim.no/kalk
(08-11-2025, 09:34 AM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Vår neste motstander Sarpsborg har ikke vunnet siden 9 juli.
På de fem siste har de tatt 2 poeng på de tre siste har de tatt 0 poeng og de er da de første som taper mot Haugesund.
Keeper suspendert som trolig gjør at Håvar Jensen kommer inn. Han har kun spilt 2 kamper i år og de var begge i post nord ligaen.
Han har aldri spilt fors sarp sitt a-lag. Og har kun 2 kamper i eliteserien totalt da han var utlånt til Tromsø.
Han var fast for FFK i mange år, men gikk til sarp etter opprykket deres i 2023.
Selges deres beste spiller i tillegg så er jo det gull. Sarpsborg 08 bekrefter: - Ørjasæter har fått lov til å dra
Vinner vi hjemme mot sarp på søndag så passerer vi dem på tabellen. Vi er da ett poeng bak Kåffa om Kåffa taper mot Molde eller vi er forbi Molde om de taper mot Kåffa.
Vi får håpe at dette er starten på oppturen. Fire på rad (sandefjord som vi slo sist, sarp neste helg og Haugesund og Bryne i de neste to rundene) vil virkelig ha smakt og plutselig er det helt andre deler av tabellen vi kan konsentrere oss om.
Jeg la det inn i en tabellkalkulator og plutselig var vi på delt syvende med femteplassen innen rekkevidde.
Fire seire på rad er absolutt mulig dersom vi gjør jobben og våre nøkkelspillere ikke er skadet.
(08-11-2025, 09:34 AM)Bohem33 Skreiv: [ -> ]Vi får håpe at dette er starten på oppturen. Fire på rad (sandefjord som vi slo sist, sarp neste helg og Haugesund og Bryne i de neste to rundene) vil virkelig ha smakt og plutselig er det helt andre deler av tabellen vi kan konsentrere oss om.
Vi er vel favoritter i alle 3? Sarpsborg hjemme, uten keeper og Ørjasæter og i dårlig form. Haugesund borte, på papiret er det vel kun Haugesund hjemme som er enklere. Og så da Bryne hjemme. Et Brynelag som kun har vunnet 1 bortekamp i år, mot Godset. Og som definitivt trives best hjemme på eget gress.
Så joda, vi kan være i en ganske god posisjon i slutten av august.
Samtidig så er også August den lette måneden. For i September er det borte mot Brann og Molde og hjemme mot Kåffa. I oktober er det tre kamper, et par av dem av det enklere slaget. Tromsø og Godset hjemme, HamKam borte. Før vi møter RBK og Viking borte og Glimt og Kristiansund hjemme i november.
Det betyr at August er veldig viktig for oss. Med bra uttelling kan vi i realiteten sikre plassen. Og vi kan se oppover på tabellen. Men også overgangsvinduet er viktig for oss. Bakke&Myhre virker vaksinert mot å ta hjem taktiske triumfer. Kåffa slo RBK 4-1, vi vinner ikke sånne seire. Det har så klart også med spillermaterialet å gjøre. Så uten noen matchvinnere inn så er kampene mot Brann, Molde, RBK, Glimt, Viking og Tromsø nærmest tapt på forhånd. Og er vi veldig langt unna 30 poeng etter de neste 3 rundene så blir de enklere lagene utover høsten mest som cupfinaler.
Derfor skjønner jeg ikke at ikke klubben nå henter inn de spillerne som trengs når vi vet hvor mye som står på spill. Vi har kun to fungerende stoppere og en fungerende spiss i troppen.
Resten av august er fryktelig viktig ja.
Vi har også folk som er nærme karantene.
Ambina, Sørensen, Lange og Vinicius er 1 gult unna karantene.
Marerittet er om Ambina og Vinicius må stå over samme kamp.