VPN-forum

Full utgave: Eliteserien 2025
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
(07-31-2025, 11:25 AM)Wild Touch Skreiv: [ -> ]
(07-31-2025, 11:18 AM)Trasskuken Skreiv: [ -> ]Nå var det også et helt annet Glimt lag i går. Det gikk mye saktere med dem, og veldig mye rundt og på tvers. Den der utgaven av Glimt hadde aldri putta sju på oss heller.

Har du tenkt på at det kanskje var Godsets fortjeneste?

Godset parkerte buss fra første sekund, og satset på kontringer. Vi prøvde faktisk å spille mot de. Det gikk ganske bra det, helt til Lange forærte de 4-2. Da klapper vi helt sammen, og Bakke plukker av alle han er redd kan bli skada. 
Selv om vi taper stygt så vil jeg påstå at vif gir det et mer ærlig forsøk enn godset. 
Men ja, det viktigste er uansett at de tapte, og nedrykkene er delt ut. Nå holder det å være bedre enn kamma eller kbk ut høsten. Og det har jeg trua på!
(07-31-2025, 11:47 AM)Flemmern Skreiv: [ -> ]
(07-31-2025, 11:30 AM)NilsDN Skreiv: [ -> ]
(07-31-2025, 08:49 AM)Goliat Skreiv: [ -> ]Kan ikke bortforklare et 7-2 tap med et par skader og ett bytte, det er uansett altfor dårlig. Vi burde vært i en mye bedre posisjon enn det, særlig etter alle salgene vi har gjort de siste årene. Burde vært nok penger til å ha et godt lag pluss innbyttere da..

Var vel jeg som starta den diskusjonen uten egentlig å mene det. Jeg var mest fornøyd med at Godset tapte jeg.

Men uten å ha sett kampen virker det som om deres kamp var jevnere enn vår. Jeg er ikke helt enig i at vi hang med til 4-2 heller, vi hang med i 1.omgang. Så gjorde de et par bytter av spillere de kanskje hvilte, og de fikk 3-1. Så fikk vi supermålet til Kiil Olsen, men satt vel egentlig aldri med noen følelse av at vi skulle komme tilbake. 

Uansett var det viktigste at Godset tapte.

Min påstand er at vi hadde momentet i kampen da Kiil Olsen putta, og "pressa" på for å få 3-3.
Så dreit lange seg ut, de scora 4-2 og vi gjorde bytter samt fikk vår andre stopper skada. Byttene og skadene var nok årsaken til at det rakna, samt at resten av laget falt sammen etter tabba til Lange.
Er dessverre det som er gjennomgangsmelodien for dette laget, er med og kanskje spiller en periode med god fotball, så kommer det en tabbe som ødelegger kampen.. Og den tabben er det ikke få spillere som har gjort, altfra Braja på topp og helt tilbake til keeper, «alltid» en eller annen. Hvorfor klarer ikke Bakke å ha alle på tå hev igjennom 90 minutter +?
(07-31-2025, 08:49 AM)Goliat Skreiv: [ -> ]Kan ikke bortforklare et 7-2 tap med et par skader og ett bytte, det er uansett altfor dårlig. Vi burde vært i en mye bedre posisjon enn det, særlig etter alle salgene vi har gjort de siste årene. Burde vært nok penger til å ha et godt lag pluss innbyttere da..

Det er mye man burde her i livet, men sannheten er at fjerner man Ambina og begge stopperne mot et Bodø/Glimt som kom til semifinalen i Europa League så er vi ikke bedre p.t enn at det blir full kollaps Smile

(07-31-2025, 01:05 PM)Trasskuken Skreiv: [ -> ]
(07-31-2025, 11:18 AM)Trasskuken Skreiv: [ -> ]Nå var det også et helt annet Glimt lag i går. Det gikk mye saktere med dem, og veldig mye rundt og på tvers. Den der utgaven av Glimt hadde aldri putta sju på oss heller.

Godset parkerte buss fra første sekund, og satset på kontringer. Vi prøvde faktisk å spille mot de. Det gikk ganske bra det, helt til Lange forærte de 4-2. Da klapper vi helt sammen, og Bakke plukker av alle han er redd kan bli skada. 
Selv om vi taper stygt så vil jeg påstå at vif gir det et mer ærlig forsøk enn godset. 
Men ja, det viktigste er uansett at de tapte, og nedrykkene er delt ut. Nå holder det å være bedre enn kamma eller kbk ut høsten. Og det har jeg trua på!

Jeg så kampen og er enig i din analyse. Godset parkerte bussen totalt hele kampen, og når de fikk muligheten til å kontre så var spissen helt alene og sjanseløs. Selv veldig sent i kampen på 1-0 når Godset hadde muligheten så parkerte de bussen og satset på og ikke slippe inn. I motsetningen til oss, så det ikke ut som de prøvde engang Smile

Jævlig, at vi har blitt en sånn klubb. Bedre enn Kamma og KBK:

Hvor det eneste man håper på, er at man unngår nedrykk.

Langt, langt stykke unna, Oslos stolthet.
Savner såklart I og Martin.
Vi har Siem, men han fikk munnbind av Aalbu eller Graff, swell.
(08-01-2025, 06:29 AM)ForrestGump Skreiv: [ -> ]

Det er jeg helt enig i! Jeg tror dessverre vi aldri kommer til å bli noe annet type lag heller, før vi en gang kommer dit at vi ikke må selge den til en hver tid beste spilleren i hvert vindu.
(08-01-2025, 10:17 AM)Trasskuken Skreiv: [ -> ]
(08-01-2025, 06:29 AM)ForrestGump Skreiv: [ -> ]

Det er jeg helt enig i! Jeg tror dessverre vi aldri kommer til å bli noe annet type lag heller, før vi en gang kommer dit at vi ikke må selge den til en hver tid beste spilleren i hvert vindu.
Det er svært få klubber som er i den situasjonen. De beste blir solgt videre uansett. Et eksempel er Alexander Isak som trolig blir solgt til Liverpool nå selv om klubben eies av arabere med ubegrensede midler, og de trenger absolutt ikke å selge. 

Det som er verre er vår situasjon, hvor vi selger våre beste spillere, men ikke kan investere pengene i noe nytt. Så hver gang vi selger vår beste spiller kan vi kun bruke en liten brøkdel av summen og blir svekket for hver gang. På den måten blir vi bare dårligere og dårligere da vi aldri får hentet inn erstattere som faktisk forsterker laget.
Men Newcastle og andre lag er i den situasjonen pga PSR, ikke fordi de må.
(08-01-2025, 08:57 PM)NilsDN Skreiv: [ -> ]Men Newcastle og andre lag er i den situasjonen pga PSR, ikke fordi de må.

Det kan nok være, men poenget med at de aller fleste klubber selger sine beste spillere står. I hvert fall for vår del som er langt nede i hierakiet. Er man en toppklubb i Premier League så kan man kanskje begynne å snakke om at man ikke nødvendigvis trenger å selge sine beste, men selv der selges det spillere til andre toppklubber i Spania, Tyskland, Italia og Frankrike.
Nei, det poenget står ikke. Vi selger våre beste 1-2 ganger pr år. Hvor ofte gjør Newcastle det? Og selger de han bruker de penga på forsterkninger, ikke på treningsanlegg for unge spillere i Riyadh.

Jeg vet ikke om en eneste annen klubb enn vår som hvert år må skaffe 25-30% av omsetningen sin med å selge spillere.
(08-02-2025, 07:52 AM)NilsDN Skreiv: [ -> ]Nei, det poenget står ikke. Vi selger våre beste 1-2 ganger pr år. Hvor ofte gjør Newcastle det? Og selger de han bruker de penga på forsterkninger, ikke på treningsanlegg for unge spillere i Riyadh.

Jeg vet ikke om en eneste annen klubb enn vår som hvert år må skaffe 25-30% av omsetningen sin med å selge spillere.

Da må du lese hva jeg skriver. Jeg skriver jo nettopp at vårt problem er ikke at vi selger våre beste, men at vi ikke får bruke pengene på erstattere.. Vi får brukt en liten brøkdel til å hente dårligere spillere enn vi solgte. Eller så er vi avhengig av å treffe på billige erstattere og det skjer sjeldent. På den måten blir vi bare dårligere og dårligere for hvert år.

Newcastle mister de sine beste som Isak og Gordon tilslutt de også, til klubber som regnes som større igjen. Liverpool mister spillere de også, nå senest Diaz til Bayern. Selv om de vant Premier League.@

RBK mistet Broholm og Nypan osv. Kanskje Newcastle var et dårlig eksempel, men de aller fleste klubber utenom de som er helt på toppen i verden må selge siden beste videre til bedre klubber.