07-01-2025, 11:10 AM
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56
07-01-2025, 12:55 PM
(07-01-2025, 11:10 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]Kan vi ikke gjøre det samme mot FFK's lange innkast som dette?
https://www.dagbladet.no/sport/vekker-op...t/83084372
Eller bare gjøre som Rosenborg og fjerne alt av håndklær de måtte henge opp..
07-01-2025, 01:40 PM
(07-01-2025, 08:48 AM)Glennsoe Skreiv: [ -> ]https://www.nrk.no/sport/1.-juli-blir-de...1.17474855
NY regel endring fra 01/07 !
Keepere kan nå "kun" holde på ballen i 8 sekunder..
Tviler på at dette blir praktisert slik det bør..
Har ikke kjempetroa jeg heller, men noe som kan øke muligheten for at det vil fungere er
A) dommeren skal markere når h*n teller ned. Da blir det veldig synlig for alle om h*n teller ned og om det reageres og keeperen vet hvor lang tid de har på seg.
B) konsekvensene om det blir dømt er ikke så store. Jeg tror de fleste dommere heller vil være strenge når det er snakk om en corner til det angripende laget enn om det er snakk om et indirekte frispark inne i boksen
Men et større problem er drøyinga på utspill fra mål mener jeg. Her forsvinner det langt mer tid på knyting av lisser, drikking av vann, flytting av ball osv.
En annen ting de gjerne kunne tatt bort med en gang er at tilleggstiden ikke vises på stadion. Klokka stopper på 45.00 så må man gjette hvor mye av de tillakte minuttene som har gått, hva er poenget med det?
07-01-2025, 02:00 PM
Enig med drøying av tiden,myyye går bort der..
Et par år siden tenkte jeg at fotballen burde gjøre som hockey og ha effektiv spilletid. Hadde tro på at det hadde vært noe og prøve ut,men tilskuerne gidder neppe sitte altfor lenge på kamp.
Et par år siden tenkte jeg at fotballen burde gjøre som hockey og ha effektiv spilletid. Hadde tro på at det hadde vært noe og prøve ut,men tilskuerne gidder neppe sitte altfor lenge på kamp.
07-01-2025, 02:38 PM
Problemet med drøying er jo ikke bare tida som går med, men også oppstykkinga av spillet og rytmen til laget som må angripe.
Sarpsborgs "prestasjon" mot RBK i cupen var jo en forestilling i ræva-"fotball", men jaggu greide de ikke å komme unna med det aller meste.
Sarpsborgs "prestasjon" mot RBK i cupen var jo en forestilling i ræva-"fotball", men jaggu greide de ikke å komme unna med det aller meste.
07-01-2025, 03:01 PM
(07-01-2025, 02:38 PM)idle76 Skreiv: [ -> ]Problemet med drøying er jo ikke bare tida som går med, men også oppstykkinga av spillet og rytmen til laget som må angripe.
Sarpsborgs "prestasjon" mot RBK i cupen var jo en forestilling i ræva-"fotball", men jaggu greide de ikke å komme unna med det aller meste.
Helt enig, dommeren kan legge til en halvtime uten at det hjelper så mye fordi rytmen forsvinner og det forsvarende laget får trekke pusten og omstilt seg.
Her er det nesten bare egen samvittighet som setter grenser, ligger en spiller nede med skade og ballen er ute av spill så må dommer sjekke med han og da hjelper det fint lite om dommeren peker på klokka si og lover å legge til.
Det er mulig at minnet svikter meg, men for 31 år siden var det vel VM i USA og der hadde de vel biler de sendte utpå med en gang en spiller lå nede med skade og at de raskt ble kjørt utover linja. Det var vel det mest effektive jeg har sett siden da tror jeg.
07-01-2025, 03:43 PM
Andre ting som irriterer med både Norske og internasjonale dommer standen er:
1. Utspill fra mål: Mye tid går bort for og "finne riktig spiller" til og ta utsparket. Max 10 sekunder ellers blir det corner til motstanderen
2. Krangling,dytting og holding på cornere må gjøres noe med. En extra dommer som følger med og kan ha en sheriff rolle hadde vært en løsning.
3. Hands på keeper når de løper utenfor 16 meteren og sparker ballen ut. Har irritert meg i lang tid,enkelte er 1-2 meter over 16 meteren når de sparker ballen. Legg merke til det selv neste gang. Virkelig noe for VAR light
4. Slappe innkast på barneskole nivå må slåes ned på. Det er ofte teknisk feil innkast på fotballens øverste nivå..
Nei,nå føler jeg meg som Bestefar Abe Simpson ' "old man yells at cloud"..
1. Utspill fra mål: Mye tid går bort for og "finne riktig spiller" til og ta utsparket. Max 10 sekunder ellers blir det corner til motstanderen
2. Krangling,dytting og holding på cornere må gjøres noe med. En extra dommer som følger med og kan ha en sheriff rolle hadde vært en løsning.
3. Hands på keeper når de løper utenfor 16 meteren og sparker ballen ut. Har irritert meg i lang tid,enkelte er 1-2 meter over 16 meteren når de sparker ballen. Legg merke til det selv neste gang. Virkelig noe for VAR light
4. Slappe innkast på barneskole nivå må slåes ned på. Det er ofte teknisk feil innkast på fotballens øverste nivå..
Nei,nå føler jeg meg som Bestefar Abe Simpson ' "old man yells at cloud"..
07-13-2025, 07:04 PM
Kåffa vinner, Godset taper (men bare såvidt), RBK slår Kamma.
Kåffa passerer oss, Molde og Kamma er bak oss.
Kamma vinner jo alltid hjemme etter hvert, Molde får sikkert kjøpt seg ut av problemet....
Haugesund røyk visstnok på noen skader. Dog, uten endringer stinker det kvalik av oss
Kåffa passerer oss, Molde og Kamma er bak oss.
Kamma vinner jo alltid hjemme etter hvert, Molde får sikkert kjøpt seg ut av problemet....
Haugesund røyk visstnok på noen skader. Dog, uten endringer stinker det kvalik av oss
07-13-2025, 07:57 PM
Kan vi kjøpe Tromsø sin speider?
El Hadji Malick Diouf har hatt en fantomkarriere. 20-åringen ble hentet til Tromsø i februar 2023.
Et år senere ble backen solgt videre for nærmere 40 millioner kroner til Slavia Praha.
Der har senegaleseren herjet, og skal, ifølge Fabrizio Romano, være klar for Premier League-klubben West Ham.
Prisen skal være på ville 300 millioner kroner, og vil trolig gir gode penger i banken for Tromsø.
El Hadji Malick Diouf har hatt en fantomkarriere. 20-åringen ble hentet til Tromsø i februar 2023.
Et år senere ble backen solgt videre for nærmere 40 millioner kroner til Slavia Praha.
Der har senegaleseren herjet, og skal, ifølge Fabrizio Romano, være klar for Premier League-klubben West Ham.
Prisen skal være på ville 300 millioner kroner, og vil trolig gir gode penger i banken for Tromsø.
07-14-2025, 01:02 PM
Kom over denne.
https://youtu.be/KtIb-HK7NcA?si=N8rEAU5IYVZA4cMd
Det virker som, ikke bare hadde vi flere personligheter før, men vi var med på, eller stillte opp, og eller ble plukket ut til å være med på ting. Savner herjingene mellom Reka og Gjermund.
https://youtu.be/KtIb-HK7NcA?si=N8rEAU5IYVZA4cMd
Det virker som, ikke bare hadde vi flere personligheter før, men vi var med på, eller stillte opp, og eller ble plukket ut til å være med på ting. Savner herjingene mellom Reka og Gjermund.