VPN-forum

Full utgave: Kamptråd Narvik - VIF torsdag 19.09.24. kl. 1830
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
Etter en svak og rotete 1. periode mot Frisk var vi veldig gode i andre og periode. Aller best i mine øyne var Pontus Finstad og Jørgen Karterud.

Vi manglet bare Mowe og Brekke Henriksen. Så lenge vi har sju friske backer tror jeg at Herman Mowe blir å spille på samarbeidslaget Grüner i 1. div. Linus Rosdahl var 7. back uten istid mot Frisk. Han får kanskje minutter i nord? Hvis Brekke er tilbake går han inn i 4. rekka. Da blir Torrissen eller Myhre 13. forward og Nøkleby Svendsen er ikke med (ubenyttet 13. forward sist).

Narvik kommer opp til EHL igjen etter 3 sesonger i 1. divisjon. Har snekret sammen et brukbart lag kan det se ut til  Narvik Hockey - Roster, News, Stats & more (eliteprospects.com) Vi kjenner kanskje best til Rimjans som var god for Ringerike. Og selvsagt vet vi hvem Joona Partanen er. Mildt sagt lite imponerende i de kampene han fikk stå for oss sist. Men kan hende det er lettere å være førstekeeper på et lag som vil bli presset bakover? Får mer å gjøre og kommer mer inn i kampen enn da han sto mot de svakeste lagene for VIF.

Vi har tapt i Narvik før. Her i vår siste kamp for sesongen allerede i tidlig i januar i 2021. Uka etterpå ble serien stanset pga covid-19 og Narvik ble tvangsflyttet ned da de hadde færrest poeng i snitt ift antall spilte kamper.  Canadisk trippel ga Vålerenga-smell mot Narvik (tv2.no)
https://www.dagbladet.no/sport/gikk-over...r/81933706

Didrik Nøkleby Svendsen
- Gikk over streken altfor mange ganger. 
I over ti år har han hatt et rykte som har gått foran seg. Didrik Nøkleby Svendsen (29) er hockeyspilleren som ble kjent for å slåss.

På godt, og på ondt...  Didrik Nøkleby Svendsen (youtube.com)
Laget er klart. Fire mann er ikke med til nord. Mowe, Rosdahl, Brekke og Torrissen. Eneste endring på laget er at Nøkleby Svendsen er i 4. rekka i stedet for Torrissen.

Det går mot utsolgt i Nordkraft Arena som har en kapasitet på 1000.
Fikk med meg noen bruddstykker av andre og tredje periode. I midtperioden syns jeg vi er fryktelig rufsete bakover, og vi har mange slappe pucktap i egen sone som gir Narvik mer momentum enn nødvendig. I tredje periode vises forskjellen på lagene, og vi klarer å stå hele kampen ut. Narvik brenner nok litt for mye krutt i de to første.
(09-19-2024, 10:07 PM)andgus Skreiv: [ -> ]Fikk med meg noen bruddstykker av andre og tredje periode. I midtperioden syns jeg vi er fryktelig rufsete bakover, og vi har mange slappe pucktap i egen sone som gir Narvik mer momentum enn nødvendig. I tredje periode vises forskjellen på lagene, og vi klarer å stå hele kampen ut. Narvik brenner nok litt for mye krutt i de to første.

Enig, var like rufsete i første og første målet de scorer, er jo en gave fra Røya.
Veldig tidlig i sesongen, så det vil nok ta litt tid før det sitter håper jeg.