VPN-forum

Full utgave: 4. semifinale VIF - Oilers lørdag 06.04.24. kl. 1830
Du leser nå en ned strippet utgave av innholdet på sida. Les den fulle utgaven med full formatering.
Sider: 1 2
Stillingen i kamper er VIF-Oilers 1-2.

Dette er en "måste-kamp" som svenskene ville ha sagt. Taper vi denne kampen er jeg temmelig sikker på at det også var siste hjemmekamp for sesongen. For vi skal til Stavanger mandag og der borte har vi vært sjanseløse i de to kampene som er spilt hittil. Men vinner vi kampen er bonusen stor. Da blir det minst to kamper til i denne serien og vi har fortsatt en mulighet til å nå finale. Like viktig er det at vi får en kamp 6 hjemme i Jordal Amfi onsdag 10. april. Da forventer jeg at klubben senker prisene slik de gjorde i siste kamp mot Stjernen hvor alle billetter kostet 200 kr.

Dessverre tror jeg at Mika Partanen er ferdig for sesongen. Han fikk en vridning i kneet? Det så absolutt ikke bra ut. I kamptråden for kamp 3 blir det stilt spørsmål om dette ble siste kampen for Mika i VIF. Det kan godt være slik. Han er på utgående kontrakt. Men det virker som han selv tenker å fortsette i VIF. Les denne og hva han sier om kjæresten  Ble pappa i Finland midt i sluttspillet: - Jeg savner dem, så klart (nitten.no)

Mens Oilers ikke har noen på skadelista mangler vi nå Gabriel Koch, Mika Partanen, Trevor Mingoia og Pontus Finstad. Veldig tunge forfall. Jeg mener vi nå bør hente opp et par mann fra U-20 laget. Jeg tenker på Jørgen Myhre og Mikkel Eriksen. Gjør vi det vil jeg se rekkene slik:

Olsen - Olimb - Dostie

Seb Johansen - Bengtsson - Søberg

Karterud - Eriksen - Røymark

Myhre - Brekke - Nøkleby Svendsen

Thoresen

PS! Det er solgt 3300 billetter. Dessverre var den dårlige kampen av VIF torsdag ikke den beste reklamen. Med seier der, eller i det minste en jevn og dramatisk kamp, ville jeg trodd på 5000 tilskuere lørdag. Nå tror jeg på mellom 4000 og 4500 på tribunen.

https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qeZ...icles/post
4300 billetter solgt pr lørdag formiddag.

https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qeZ...ticles/pre
Kan vi da takke Andersson for en rævva ledelse og vel hjem til Sverige?
Herlig involvering av Tuben der og gitt.
Deilig kok i 3.periode.Sånn skal det se ut! Skikkelig innsats og vinnervilje.Valser skikkelig rundt med Oilers!!!
(04-06-2024, 07:25 PM)Flemmern Skreiv: [ -> ]Kan vi da takke Andersson for en rævva ledelse og vel hjem til Sverige?
Herlig involvering av Tuben der og gitt.

En herlig avslutning da!
Endelig... Bra trøkk i 3. og fortsett sånn gutta. Nå blir det vel utsolgt neste ......
Vi viser skikkelig tæl i dag. Dette må jo gi en skikkelig innsprøyting til neste kamp! Små marginer. Hadde vi tapt i dag så hadde denne serien vært over på tirsdag. Nå tror jeg vi kan ha en mulighet til å ta et stikk der borte.
(04-06-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: [ -> ]
(04-06-2024, 07:25 PM)Flemmern Skreiv: [ -> ]Kan vi da takke Andersson for en rævva ledelse og vel hjem til Sverige?
Herlig involvering av Tuben der og gitt.

En herlig avslutning da!

Enig, siste halvdel av kampen var meget bra. Det er sånn vi vil se laget.
Med flere av de store navna ute med skade, var siste 30 minutter idag noe av det beste laget har gjort denne sesongen.

Vi får håpe dette skapte et momentum for gutta, som de tar med seg inn i neste og snur denne semifinalen i vår favør.

Synd vi ikke fikk noe overtall idag, Andersson sa i intervju at de hadde gjort endringer i overtall. Har de tatt ut Sander mon tro?

Skal ikke klage for mye når vi vinner, men igjen må jeg nevne Sander Thoresen. 1 av måla vi får i rævva idag kunne han hindret om han gadd å løfte beina og fulgte litt med. I tillegg holdt han på å gi bort enda et mål. Han står som en tinnsoldag i ingenmannsland, gang på gang.
Jeg var rett og slett overraska i første angrep med han på isen, at han klarte å ta med seg passet over blå og skape en sjanse. Det var vel en av få pasninger han klarte å ta imot idag.
Han roter bort puck, blir skubba bort, og ser ut som en mygg når han skal gå i dueller.
Det kan ikke være lett å være Sander Thoresen heller, som helt sikkert skjønner at han er et stykke bak de andre.
Andersson derimot, som bruker han så mye, står til stryk.

Ellers er alt bra Smile
Noen sjanse for Mingoia og Koch? Veldig stille fra klubben!
Sider: 1 2