Arkivfoto fra Rimi-bowl. (Foto: Grydis.no)

Slik blir arrangementet rundt kampene

Mange av oss trenger bare å synge kjerka før kamp, underholdes av kampen og pisse i pausen. Men Vålerenga har ambisjon om å engasjere flere, glede sponsorene og tilby litt underholdning på Ullevaal stadion.

– Det vil ikke være noen store forandringer fra i fjor, skriver Anita Alexandersen i epost til oss. Hun er ansvarlig for arrangement og media i Vålerenga Fotball.

I 2012 sa daværende klanstalsmann Christian Kjellsen følgende om Rimibowl-forsøkene med Alexandra Joner og cheerleadere som pauseunderholdning:

– Jeg orker ikke å hisse meg opp lenger, men jeg syns det er veldig trist. Det er en sykdom i norsk fotball at man stoler så lite på eget produkt at man skal pakke det inn i tullball. Det er helt meningsløst, sier han til Dagbladet.

Utfordringen er altså å lage et kamparrangement som ikke provoserer dem som bare skal se fotball, og pisse og spise pølser i pausen, og samtidig appellere til folk som kanskje trenger lettere underholdning i pausen. Det må jo ikke være duskedamer.

Uansett, dette er klubbens opplegg i år:

Dørene åpnes for inngang til tribune 1 time før kamp. Frem til det offisielle programmet ca 30 min før kamp, blir det spilt variert musikk.  Fremover vil vi her legge inn høydepunkter fra forrige kamp etc.

Så vil vi vise reklamefilmer fra sentrale aktører etv frem til «Veien, sannheten og livet», fremført av The Whalers og skrevet av Sole Moan.

Ca 25 minutter før avspark ønsker speaker velkommen og vil lese lagoppstillingen.

Så igjen en bolk med reklame/partner, plakater etc, og så viser vi filmen : Takk. Det er vår måte å takke alle som har kjøpt sesongkort, billetter , og kommer og støtter oss på våre kamper.

15 minutter før start starter Jarre med Flaggborgen som løper, deretter er det Rundens hedersgjest/gjester som avsluttes med Kjerka.

Så leses begge lagoppstillinger opp igjen, før innmarsj omtrent fire minutter før start. Da blir det walk inn bilder av spillerne.

I pausen  er det nye reklamebolker/filmer/plakater fra sentrale aktører, og det avsluttes med Tverrliggeren. Her handler det om å treffe tverrliggeren med ball fra midtbanen.

Det vil være en løpende Instagram-konkurranse som vil komme opp på storskjerm gjennom hele kampen. Dette vil vises når det passer i forhold til stopp i kampen etc.

Muligens vil kampsponsorer ønske å gjøre noe på «sine» kamper, men det vet vi ikke pr i dag. Det kan dog skje, skriver Anita.

Da vet vi altså hva som venter oss på mandag og utover sesongen.

VPN har for øvrig stor glede av å ta med en historie om hva som skjedde som pauseunderholdning på Lerkendal for noen år siden. Vi siterer fra RBKs eget forum:

Representanter for en eller annen tannkremprodusent trasket ut på banen og reklamerte for den nye RBK-tannkremen. Greit nok. Men når kjerringa, altså den ene representanten, griper mikrofonen for å få med «Troillongan» (det vi heter nå?) og «Rema-ongan» på allsang av Puss, puss, blir det rett og slett pinlig. Hun ble selvsagt møtt med buing fra Øvre Øst litt uti sangen. Ikke kunne hun synge heller.

 

Facebook-kommentarer:

Ingen tilbakemeldinger

Det kan hende du også liker...