Dagboka onsdag 16. desember 2009

På en nyhetsfattig førjulsonsdag tar vi med at Freddys skade ikke er brudd allikevel. Dessuten så gjentar vi nyheten om at klubben har ansatt en kommersiell leder, nemlig Søren Eriksen. Strekk, ikke brudd Det berømmelige overtråkket til Freddy i Sør Afrika førte ikke til brudd allikevel. De første rapportene fra legene hadde alle tegn på … Fortsett å lese «Dagboka onsdag 16. desember 2009»

På en nyhetsfattig førjulsonsdag tar vi med at Freddys skade ikke er brudd allikevel. Dessuten så gjentar vi nyheten om at klubben har ansatt en kommersiell leder, nemlig Søren Eriksen.

Strekk, ikke brudd

Det berømmelige overtråkket til Freddy i Sør Afrika førte ikke til brudd allikevel. De første rapportene fra legene hadde alle tegn på brudd i foten og mange ukers skadeavbrekk, men nå har medisinsk ansvarlig i Vålerenga Erik Rosenlund funnet ut at det var for pessimistisk.

– Han studerte de samme bildene som ble tatt i Sør-Afrika, og oppdaget at det ikke var noe brudd. Nå kan jeg ta av månestøvelen, og begynne med rolig sykling, sier en Freddy dos Santos til VIF TV.

De fleste som har drevet med idrett vet at et skikkelig overtråkk kan ta mange uker å lege, og ofte være utrolig smertefullt, men bedre og med bedre utsikter enn brudd i foten er det definitivt.

Kommersiell leder

De offisielle sidene melder at Søren Eriksen er ansatt som komersiell leder i Vålerenga. Det føyes øyeblikkelig til at ansettelsen følger en «effektivisering» slik at total antall ansatte i adminstrasjonen ikke øker.

– Vi er ikke flere i dag enn hva vi var før Søren Eriksen ble ansatt. Han har vært i klubben på en prosjektstilling, og det vi gjør nå er en omorganisering, forklarer administrerende direktør Pål Breen til vif.no.

– Denne omorganiseringen gir økt fokus på områder vi mener er viktige. Vi skal fortsatt spare penger i Vålerenga og jobber daglig for å få kabalen til å gå opp. Omorganiseringen til kommersiell avdeling er et viktig ledd i å øke inntektene til klubben og effektivisere driften vår fortsetter han.

Artikkelen er god, lang og grundig og vi anbefaler alle å klikke seg dit for å lese den direkte. Her nøyer vi oss med klippe dette sitatet.

– Vi må se på hvordan Vålerenga oppleves på kampdag og i forkant av hjemmekamper. Vi må se på synligheten i bybildet når vi skal spille våre kamper, forklarer kommersiell leder Søren Eriksen.

Amen, sier vi. Og så er vi så frekke at vi kommer med et par tips: Et vinnende lag er absolutt forutsetning nr 1 for å få folk til å trives på tribunene og å komme igjen og igjen. Intet har vært tristere med prosjekt Martin enn den dårlige statistikken på hjemmebane. Men det er det antageligvis vanskelig for Søren Eriksen å gjøre noe med. Det den kommersielle avdelingen kan gjøre noe med er å heve Vålerengaprofilen i bybildet i forkant av kamp. Altså, vi vil se byen malt blå og rød før kamp, helst på en morsom måte. Og så vil vi slippe alt for mye utenomsnakk og tullete påfunn i pausene og før kamp på stadion. Seier, gjerne med en overlegen og breial mine, holder i massevis.

Et par småfeil rettes opp (verdifulle spillere)

Det var flere feil i statistikken vi publiserte om årets mest verdifulle spillere som ble lagt ut i går. VPN bøyer seg i støvet for kritikken (i hvert fall den delen som var rett) og tror vi har rettet det meste nå: Følgelig ender det hele med at Bojan er årets mest verdifulle spiller, ikke Mos.

Legg igjen en kommentar